Friday, April 12, 2013

test oh test, best nya la test! :D



Pernah x kau study giler2. giler means,kau nak test jumaat ni. selasa kau dah sibuk carik buku yg 560m/s kat library. then kau baca, kau pahamkan, sampai nak muntah *true story*. padahal test 1 je pun. and aku expect soalan susah. ye la.. degree ken~ pastu time test soklan mcm soalan tadika. *true sory; again!* and i just couldnt accept it very much! aku x dapat fikir perkara simple, sebab otak aku hanya fikir something yg complex like, describing a process, bukannya list or state. end up, aku x dapat jawab pyramid makanan. aku x arrange dgn betul. ok wawa, sila malu! pyramid makanan ok? =_='
shut up! AND! bertambah geram, bila kawan2 aku yg lain baca ala kadar~ boleh buat and dapat markah tinggi dari aku. hey, hello, aku x puas hati! arghhh!
not that aku nak blame dorang, and for what kan? dorang innocent.

so, aku conclude la kat sini, aku x boleh skipp any simple matter, bak kata pepatah, yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran. haiyoo.. and and and, the most important part is... aku gain ilmu lebih actually, sebab ilmu tu bukan kat dewan kuliah semata, and bukan kat kertas soalan test tu je. kan? I know actually Allah have a plan for me; even better. and aku belajar lagi, dont compare diri kita dgn others (kawan2) TAPI compare diri kira semalam dgn hari ni. more challenging kot. sebab kita ni mudah lupa, kita nak terkejar-kejar nak jadi macam dia (kawan) kita tiru gaya dia. hey hello, be a leader, biar org tiru kita, baru la bangga! kan? so nak buat org jeles dgn kita, kita kena ubah diri kita. For thing to change, u have to change, for thing to be better, YOU have to better, FIRST. and for the last,

Semoga Allah kurniakan kita ilmu bermanfaat. BERMANFAAT maksudnya bukan berakhir di dewan kuliah sahaja :D

No comments:

Post a Comment